Kursöversikt

Välkomna till kursmodulen "Marknadsföring" våren 2022

Uppdaterad 2022-01-14!

Besked har nu kommit om att undervisning ska ske online från och med måndag 17/1 på grund av den höga smittspridningen i samhället. Vi välkomnar er till zoom istället för till en fysisk sal på campus. Information om länkar med mera finns under Moduler och "Välkommen och information". 

Vi följer schemat som det är planerat, med de tider som finns i schemat. Vi ska göra vårt bästa för att skapa en så god lärandemiljö som möjligt online. 

I nuläget gäller dock att tentamen genomförs i sal den 16 februari.

/Sofia Isberg (kursansvarig)

-----------------------------------

Under den här modulen diskuterar vi marknadsföring på grundläggande strategisk och operativ nivå. Vi har planerat modulen så att du ska få en förståelse för för hur olika delar inom marknadsföring är relaterade till varandra och hur de bildar en helhet i det som kallas för  marknadsföringsprocessen. Modulen utgår från ett marknadsorienterat synsätt med fokus på hur företag och organisationer skapar värde tillsammans med kunder och övriga intressenter. Modulen är även uppbyggd för att skapa förståelse för marknadsföring ur ett samhällsperspektiv.

Den här kursmodulen blir vad vi tillsammans gör den till. Vi ger i våra lärarroller förutsättningar för att du ska lära dig genom att planera innehåll och uppgifter. Du ansvarar för ditt eget lärande och bidrar genom diskussioner, samtal och olika former av arbeten också till att dina studentkollegor lär sig.

Det här är en campuskurs, det vill säga att den är planerad för att genomföras fysiskt på plats på universitetet, så det är utgångspunkten för planeringen. Allting är dock fortfarande inte som vanligt och vi får alla vara beredda på att anpassa oss efter situationen och tider och aktiviteter kan med kort varsel komma att ändras. Vi gör vad vi kan för att vi ska kunna följa de riktlinjer som finns, bland annat från Umeå universitet och Folkhälsomyndigheten. 

Det är cirka 150 studenter med på denna kursmodul: från det industriella ekonomprogrammet från civilingenjörsutbildningen och från idrottsvetarprogrammet. Studenter som läser en kurs i strategisk kommunikation och studenter som ska läsa företagsekonomi A med oss hela terminen.

Länk till kursplanen

De olika studentgrupperna som är med på denna kursmodul har olika kursplaner, men texten för kursmodulen marknadsföring i kursplanen ovan är lika för alla som läser denna modul nu, våren 2022. 

Länk till schemat

För att få tillgång till material utöver denna kursöversikt behöver du vara registrerad på kursen. Material hittar du då huvudsakligen under moduler i menyn till vänster.
Ställ gärna frågor i diskussionstrådarna under varje modul.

Om du vill ha kontakt med någon av oss lärare mer privat så använder du meddelandefunktionen inkorg i menyn allra längst till vänster.

För den som vill uppdatera sig i hur Canvas kan användas och för dig som är ny användare finns här en grundkurs för studenter: https://www.canvas.umu.se/courses/37



Lärare: Sofia Isberg (kursansvarig) och Sofia Molander

Kurssammanfattning:

Datum Information Sista inlämningsdatum